Известие

Collapse
No announcement yet.

Размяна на местата на гумите-въпрос ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Въртя предни със задни всеки сезон. Най-малкото при боксуване било с предно или задно където е задвижването се износват по бързо. Таааа върти да оравновесяваш нещата или пък като износиш едини чифт сменяш с нов и не въртиш нищо

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
      Въртя предни със задни всеки сезон. Най-малкото при боксуване било с предно или задно където е задвижването се износват по бързо. Таааа върти да оравновесяваш нещата или пък като износиш едини чифт сменяш с нов и не въртиш нищо

      Sent from my SM-G920F using Tapatalk
      Виж тази идея ми харесва така ще купувам само по две нови,а не да ги въртя и накрая да дам пари за 4 нови

      ---------- Post added at 13:48 ---------- Previous post was at 13:47 ----------

      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      Никога не трябва да се съмняваш в това което казвам.
      Е никога ! Само по някога
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
      sigpic

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
        И поради каква причина ще се износят по-бързо?
        Искате да кажете,че една асиметрична гума поставена веднъж отдясно,не трябва да се поставя отляво?
        Все пак грайфер се товари и накланя и в двете посоки,дали автомобила ще потегля,набира или спира...та къде е била и къде ще бъде,не е ли все едно?
        Ами не е точно все едно. Преобладаващото триене се поражда от движението напред. Вземи една гумичка и трий само в едната посока и виж, как се износва. После търкай в двете посоки и виж дали е същото износване.

        Всеки добър в занаята си гумаджия ще потвърди това иначе неписано правило.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Не трябва да се променя посоката на въртене. Никога. Не е добре за гумата.
          Това е единственият правилен отговор!

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Ами не е точно все едно. Преобладаващото триене се поражда от движението напред. Вземи една гумичка и трий само в едната посока и виж, как се износва. После търкай в двете посоки и виж дали е същото износване.

            Всеки добър в занаята си гумаджия ще потвърди това иначе неписано правило.
            Така де...но авт.гума винаги има триене и в двете посоки...вярно,преобладава в едната....но не е като да кажем,че е 90 към 10....а е 60 към 40.....примерно.

            Да поясня,че не споря.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #21
              Да ви пусна още една муха
              Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                Да ви пусна още една муха
                Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.
                Това е така, но ние говорим какво е правилото ако си тръгнал от нови гуми

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                  Да ви пусна още една муха
                  Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.
                  Гледал съм и съм чел разни неща....ноо не бих сложил на кола с предно ,галошите отпред...нито не можеш на тръгнеш,нито да завиеш,нито да спреш.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    Гледал съм и съм чел разни неща....ноо не бих сложил на кола с предно ,галошите отпред...нито не можеш на тръгнеш,нито да завиеш,нито да спреш.
                    С галоши отпред може и да ти е трудно потеглянето, но това неудобство е несравнимо по-малко сравнено с това да си видиш задницата отпред


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      И аз съм на мнение, че в реални условия - прах, дупки, кал, неравности, задръстване и т.н, се съмнявам, че ще е по-добре да си с по-добрите гуми отзад, но няма как да знам прав ли съм или не... Всичко е строго специфично и няма универсално решение.
                      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                      Mazda 6 2.3 2005
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Колата спира основно с предните гуми. Вече всички имат АБС

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Колата спира основно с предните гуми. Вече всички имат АБС
                          Като тръне галошираната задница да ти бяга по завоите, никакъв ABS не те спасява


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Няма да има време да бяга...отпред три сантиметровите грайфери ще дърпат и дерат асфалта
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #29
                              Гумата задължително трябва да се върти между лява и дясна страна на колата.
                              Или за масовите Алфи тук въртенето трябва да се осъществява:
                              1. Предни гуми минават отзад.
                              2. Задни гуми минават отпред със смяна на местата ляво-дясно, стига гумата да го позволява.

                              Погледнете износването не само като километри, а и неговата специфична форма идваща от геометричната настройка на окачването.
                              Под един ъгъл се износва една гума, когато е поставена под един геометричен наклон от сходимостта и страничния наклон, и под друг ъгъл се износва същата гума, със същите настройки, но въртяща се на обратно. И точно за това гумите трябва да се въртят и по посоката си на въртене, ако искате да запазите максималния им живот.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #30
                                Намерих това по темата
                                http://www.dunlop.eu/dunlop_bgbg/all...ng-your-tires/
                                Също искам да спомена в една друга тема бях задал въпрос за налягането в гумите.Там не можахме да изясним нещата !
                                От тогава си правих експерименти и установих,че най добре за моите гуми летни размер 215/45/17 налягането е предни 2.7 bar и задни 2.45 bar.Споменавам го понеже аз съм пуснал темата и може на някой и това да му е от полза или ориентир !
                                Last edited by eproHD; d.m.y г., 17:18.
                                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X